20. Sa(n)jam knjige u Istri koji se održao od 4. do 14. prosinca u Puli ugostio je brojne autore koji su tijekom deset dana predstavili svoje knjige i sudjelovali u razgovorima oko teme Prvog svjetskog rata.
Među njima su bili i naši autori Oksana Zabužko i Philippe Claudel.
Oksani Zabužko pripala je čast otvaranja Sajma, a tom je prilikom rekla kako „Ukrajinski čitatelji danas proždiru suvremenu hrvatsku književnost i pisce u potrazi za lekcijama koje nam možete ponuditi jer je Hrvatska proživjela ono što danas prolazi Ukrajina, a to su ratna razaranja”, te dodala kako je „književnost uvijek bila opozicija ratu”.
Roman Muzej zametnutih tajna u razgovoru s autoricom predstavio je Miljenko Jergović koji je naglasio kako mu je to jedna od zanimljivijih knjiga koje je čitao u zadnje vrijeme. Oksana Zabužko bila je i gošća Voje Šiljka na tradicionalnom Doručku s autorom gdje je u ležernom razgovoru između ostalog govorila o poziciji žena i književnosti u ukrajinskom društvu te o nastanku romana Muzej zametnutih tajna. Zabužko se osvrnula i na prijelomni roman ukrajinske feminističke književnosti Terenska istraživanja ukrajinskog seksa i recepciju toga romana u Ukrajini i svijetu.
Uspješna predstavljanja imao je i Philippe Claudel. U razgovoru s Anne-Kathrin Godec govorio je o svom spisateljskom radu, o filmskom stvaralaštvu, te posebno o romanu Istraga za koji je rekao da ima i komičnu stranu, ali i onu uznemirujuću, jer uloga umjetnika je da probudi svijet i da postavlja teška pitanja.
Na Doručku s autorom Philippe Claudel je rekao kako je čovjek ispunjen jedino kada svoj život dijeli s drugima. Na pitanje Voje Šiljka o njegovom statusu književne i filmske zvijezde odgovorio je da se ne smatra zvijezdom te da odbija česte medijske nastupe jer smatra da pisac ili redatelj moraju imati mir za stvaranje. Trenutačno radi na montaži svog četvrtog filma „Djetinjstvo” u kojemu glume stanovnici njegova grada Dombasle-sur-Meurthe u kojemu je rođen i gdje i danas živi. Spisateljski i filmski rad za njega se savršeno nadopunjuju jer, kako je rekao, pisanje je samotnički posao, dok je snimanje filma timski rad.
Intervjue s Philippeom Claudelom za Novi list možete pročitati ovdje